Thursday, June 9, 2011

new sem ~ new hope ~




Assalamualaikum semuaaaaa ;DD


Hari dah hari ketiga dah kat kampus . Means dah hari kedua aku diserang demam panas dalam dan lanjutan air sickness kesan penerbangan dalam keadaan cuaca tak memberansangkan . Hahh, macam fobia nak naik fokker lagi-lagi dalam keadaan cuaca hujan ribut . Mulalah bersituasi macam orang pregnant . Aigoooo macam ni ker rasa pregnant ? nervousss ! muahahah !


Happy dapat balik . Sebab apa ? faham-faham sendiri la kan . Rasa macam ada orang nak take care kat aku sangat-sangat bila kat sini . Bukti ? Petang tadi baru je melantak bubur ayam . Huhu . Tapi lambat sangat tak pasal-pasal keluar separuh bubur . Muntah lagi =.='
Masa kat KK, Sabah Alhamdulillah aku takde kena serang sakit-sakit or demam macam sekarang . Entahlah . Kengkadang rasa macam gangguan tu datang balik . Allah, kuatkan aku . Aku taknak dah jadi macam sem lepas :'( Study terganggu, pelajaran merosot . Rasa bersalah sangat-sangat kat mak ayah . Syukur aku takde paper yang fail . Bersyukur sangat-sangat .
Haaaaaaaaa balik-balik terus jadi orang tak sihat, dapat dua bijik epal dengan enam kotak minuman peberet . Teh hijau jenama POKKA . Marvelesss ! Thanks Mr KA kerna memahami (:


Dah sampai kampus, rindu pulak Sabah . Rindu malls, rindu makanan-makanannya, rindu nak driving, rindu nak pergi praktikal . Sejuk je hati tengok haiwan-haiwan kat sana . Kurang depress aku . Terapi haiwan la katakan . Tapi sebulan kat sana, habis beribu . Cukuplah . Taubat aku taknak dah menyusahkan makbapak . After this taknak dah mintak2 duit . Aku pun kena sedar, aku tak sesuai sangat nak berkecimpung dengan haiwan-haiwan nih . Balik praktikal, satu badan sakit . Mama pon suruh jadi cikgu jek . Include la si Mr KA . Risiko untuk aku . Kena serang merak je dah buat aku cuak . Macam mana kalau kena gigit dengan si Marsha orang utan yang garang tuh ? Mau kudung kaki aku kena potong . Yelah aku ni berpenyakit . Susah . Banyak perkara kena pertimbangkan . Alhamdulillah sikit2 aku ada kekuatan . Yang penting, aku yakin ada hikmah Allah turunkan penyakit ni kat hamba macam aku . InsyaAllah .


So, sempena dah jadi super senior neh, bukan super junior korean tu yerr . Kenalah struggle . Naikkan pointer yang dah jatuh gedebuk-gedebuk tuh . Nak lawan Mr KA yang hampir dah nak masuk Dean List . Sumpah aku jealous ! Haruslah kan ! Hmmmmmmmm dia lah pemangkin semangat aku . Harap-harap takde dah gangguan macam sem lepas . Derita rohani aku . Hope sangat . Moga sem ni berjalan dengan lancar . InsyaAllah . Please pray for me yah (':







p/s : Cita-cita lama yang dah terkubur kini macam makin menyinar kembali . Cikgu Efira ? Hmmm Cikgu Feyra ? Cikgu Nabilah sedap kot ? Cikgu Nab ? Erkkk papejelah janji cikgu ! ;DD
Atau ada rezeki mau jadi lecturer lah . Boleh panggil Prof Feyra ? Hihihihihihihihihih ~


*sebenarnya nak upload banyak gambar tapi line internet macam biasala, sempot! *






No comments: