Friday, June 17, 2011

70:30



Assalamualaikum ~

Mood berblogging lesap bila dah balik kampus . Mengapakahhh ???

Nyway, pagi tadi dalam lect teknologi mkanan ternakan, lecturer aku memang suka bg motivation . Semua best . Aku je yang tak best . Sebab mengantuk babooon punya tahap . Masalah insomnia la katakan . Fobia mau tidur . Takut berhadapan dengan kejadian lalu .

70% dalam fikiran kita merupakan perkara NEGATIF manakala
30% sahaja mewakili dalam pemikiran POSITIF !!!

Itu yang cuba disampaikan oleh lecturer aku . Nyway try buat gambar ala2 otak terbahagi dua then 70% and 30% last2 rasa macam lukisan anak buah aku yg kat tadika lah . Haha . Maklumlah orang tak kreatif kan . Ouhyea merujuk kepada fakta tersebut, patotlah aku senang je berprasangka buruk . Lebih dahsyat senang down sekaligus menerus ke lembah depress .
70% tuh dah merangkumi hampir setengah tuuuuuu . Biasalah manusia kan . Tapi kalau saintis mengkaji pemikiran dalam minda aku, conform bukan 70:30 tapi 90:10 . Haihhhh !





Malam dah larut . Ubat batuk berjaya ditelan sepenutup botol . Mata mengantuk namun tak mampu lena . Allah, kuatkan aku . Stress atau penat ? entahlah . Apa-apa pun wish me luck untuk presentation insudtrial training next week . Slide intro pon tak lepas . Malas sungguh anak dara nie . Please buang niat jika mahu ambil saya sebagai bini . Huahua . Okey, merepek ! Tata !









:: intro pon seciput baru . bilalah nak siap ::




































ouhsssssssssss KEJAAAAPPP !!!




















ermmm . mampu ker aku jadi lebih baik dari kesilapan semalam ? Yes ! aku envy manusia-manusia yg gembira mencapai kejayaan . hari semalam merupakan hari kejatuhan aku, kegagalan aku, jatuh terduduk dan tersembam tergolek2 . di manakah aku nak cari sumber kekuatan untuk hari2 mendatang ? Allah, please give me strength . please, aku tak teringin mencapai sehingga dean list . tapi walau sedikit peningkatan, mampu aku buat tersenyum .
berikan aku peluang menebus kelemahan aku pada hari semalam . berikan aku hikmah kekuatan dari dugaanMu pada hari semalam . aku inginkan kejayaan . untuk dibawa pulang dan dapat menggembirakan mama dan ayah . aku serik sudah mengecewakan mereka .

Ouhhhhhh ! MAMPUKAH AKUUUU ???? =.='



No comments: