Monday, August 2, 2010

Pak Sheikh :)



I already have a great day todayyyyyyyy !!! :D

Itulah kata-kata semangat yg mesti,wajib kita
luahkan pada diri kita setiap hari ! ^^
Thanksss to Pak Sheikh for that words ..
He was a really3333 greatest man ..

Who was him ???
Professor Dato' Dr. Sheikh Omar Abdul Rahman ..
Pengarah Perancangan Korporat &
Pensyarah Fakulti Perubatan Veterinar ..
He was an educated person dan ilmu
yang di milikinya sangat2 laa buat aku kagum
atas kehebatan dan kecekalan dirinya ..

Thank to Allah ..
Syukur Alhamdulillah di saat aku downdownn ..
Allah permudahkan urusan aku ..
This morning , Pak Sheikh dengan berbesar hati
sudi berkongsi pengalaman dan pelajaran
dengan student2 DKHP kt upmkb nehh ..
Alhamdulillah syukur sangat2 semangat aku da makin pulih ..
Guess what ???
Aku rasa lebih berkeyakinan dan sangat2
bersyukur perjalanan hidup yg aku ambil nih ..

Segala kata2 Pak Sheikh takde satu pon
yg membuatkan kami ni expecially course DKHP01,03,05
berasa rendah diri bcoz hanya berstatus budak diploma ..
Untuk meneruskan menjadi mahasiswa fakulti Per. Vet
perjalanan we all sangat2 laa panjang dan Pak Sheikh
tak pernah memandang rendah pada kami malahan
beliau lebih berbangga dengan jalan yg kami ambil sekarang ..

Kisah hidup dia buat aku tambah respect dan
tersangat2 laa kagum dengan semangat yg beliau miliki..
Dan aku bersyukur Allah masih kurniakan aku kesempatan
untuk menimba ilmuNya yg sangat luas ni walaupun
kadang2 aku suffer mcm2 kesakitan ..
Masih bersyukur mampu belajar dengan selesa
dan banyak kemudahan yg aku perolehi wpun jauhh dr family ..

Kalau dulu , aku macam dah give up nk teruskan
bidang Vet untuk degree ..
Tapi after pagi tadi , aku lebih berkobar2 nk
sahut cabaran untuk bergelar Veterinar ..
Doesnt matter laa walaupun tak mampu
jadi Dr Vet tapi sekurang2nya aku nakkk
sangat menceburkan diri dengan lebih
mendalam dalam bidang kesihatan haiwan ..

Can i be a pet lover huh ????

Tak kisah la kan ????
Anywhere tips yg paling memikat aku ,
To be a success person ..
You must OPEN ur EYES ..
OPEN ur EARS ..
OPEN your ARMS ..
OPEN ur MIND ..
and OPEN ur HEART ...

Yahhhhhhhhhhhhhh !!!!
I'll Do MY BEST and let Allah swt do the rest !

Life in only 10% about you ..
And 90% is about what do you do about it !!!





No comments: