Thursday, August 5, 2010

kambinggg ohh kambingg =.=


Saya budak DKHP =.=
Budak haiwan bak kata student2 upmkb neh ..
Saya budak kesihatan haiwan ..
Kesihatan haiwan ???
Mestilah ada chemistry dengan haiwan2 kan ?
Lagi2 dengan haiwan ruminan peternakan
seperti lembu,kambing dan sebag
ainya ..
Sebab major saya bahagian pertanian ..
So saya lebih terdedah kepada bahagian peternakan ..

Semalam amali Anatomi Haiwan ..
Subjek yang agak killer bagi diri saya neh =.=
Malam semalam kami semua didedahkan dengan
pelajaran bahagian2 muscle haiwan ..
Dr Cheng hanya cakap nk bedah kambing utk
lihat bahagian2 muscle haiwan uhhh ..
Tapi dia tak mention apa2 pasal nk 'post mortem'
kambing tersebut .. Atau melapah bangkai tersebut ..
Yahhhh !!! 'MELAPAH' kambing yang telah
mati dan telah dibekukan selama dua bulan =.=


Sila lihat gamba2 di atas ini ..
saya tahankan juga isi perut yg nak
terkeluar bila menatap gamba2 ini ..
(saya bukan mengada2 tapi ini realiti !)
secara jujurnya saya bukanlaa seorang penggeli
atau penjijik atau yg sama waktu dengannya ..
Tapiiiii ..................................
Saya pun pelik + musykil dengan
diri saya sendiri ..
Kenapa saya FOBIA dengan sangat333 teruk sebegini ???
Sampaikan nak beli lunch lepas claz td ..
Terlihat ada lauk daging masak kari rendang ..
Terussss tak teringin langsung nak amik lauh uhh ..
Sedangkan sebelum2 ni daging adalah lauk feveret saya !

Kenapaaaa fikiran saya tak boleh lari
dari apa yg saya bau dan lihat timeamali malam tuhh ???????
Sometimes tiba2 macam terbau busuknya
kambing yang telah dilapah2 tuh ..
Seriously, macam mana nk jadi dr vet or
pegawai vet nanti nihhh =,=
Oh Tuhan ..
Tak ku sangka begini teruk effectnya !
Hope sangat lepas ni kalau ada amali
post mortem or apa2 sahaja laa ..
Perut jangan mengada2 meragam nk
termuntah or hidung jangan mengada2 sangat ..
Nerve impulse saya terlalu hyperaktif ker ?
=.=
*waktu melapah guinea pig sem lepas relax jekk ~
tiba-tiba jadi allergic terhadap kambing
yang dah mati dua bulan yg lalu :'(



effect mabuk kambingggggggg =,=

No comments: