Tuesday, July 27, 2010

redha :')


dah lama tak melawat HB ..
apa itu HB ? Hospital Bintulu ~
tengah2 check itu dan ini ,

suddenly ada sorang niy *tak kenal ~
maybe pharmacist or pmbntu doct ?

entahlaa tapi terus tarik aku msuk bilik dia ..
lepas kena soal siasat (actually dia berminat dgn kes aku)
mesra orgnya and senang hati nk share dgn
dia ..

tiba-tiba terpacul pula soalan pasal
side effect ubat yg aku amik ney ..
*padahal da berapa dekad ntah aku amik ubat ney ~
she said , 'ohh perubahan paling ketara berat kita memg
akan bertambah bila kita amik ubat nih'

dengar yaaa ibuibubapaknenekatokcucucicit ~
berat bertambahhhhhh wehhhh =.=
sedih sangat-sangat dengar ..

moreover , dia kata once da bertambah memang
susah nak turun dan ambil masa ..
itu perkara normal lagi2 kalau baby or children
yg dah start pengambilan ubat ni ..


nak tau apa aku rasa ???
rasa mcm nak sumbat banyakkkbanyakk makanan

dalam mulut .. kunyakunyahhhh then telan !
tak guna aku makan jimat2 perut ..
kang makan banyakbanyakkk Mr KA perli =.=



i miss my weight when i was 17th :'(
sebelum SPM .. not after SPM ..
Mr KA pon terkesima tengok pic aku nihh ..
yerlaa time ni 'kecik' lagi banding skrg =.=

bila tengok balik pic2 zaman dulu ,
rasa nak nangis pon ada gak :'(
mampu ker aku jadi 'sekecik' cam dulu2 ??
semua persoalan tentang kenaikan berat yg mendadak
dah terjawab bila pharmacist uhh borak2 dgn aku tadi ..
seriously , memang berat aku naik gilagilaaaa

after aku start ambil ubat uhh ..
kalau nk cakap makan banyakk ?
rasanya time habis spm dulu , aku makan
tak pantang langsung la kot .. semua telannn ..
tapi berat aku takdelaa naik sehebat skrg =.=

kalau dulu , time puasa berat aku senang sgt nk turun ..
makan banyakkk pon tak effect sgt ..
sekarang ? aku tak makan banyak pon ..
meal berat sekali sehari je aku amikk ..
Ya Allah , perbezaan yg sangat ketara =.=


tapi takperlahh ..
Allah dah tentukan inilah ujian bg aku ..
Aku redha dan terima jer ..
Bagi aku , hikmah yg terselindung mungkin lebih
banyak faedahnya untuk diri aku ..
Hanya Dia je yg Maha Mengetahui ..


Maybe after this kena rajin dan kuatkan azam aku ..
Biarlah orang nak kata apaapaa pon ..
Mereka taktau life aku mcm mana ..
Hanya aku yg lalui , so aku tak amik pusing cotcettcotcett org ..
Yang penting , aku redha dengan ketentuan Allah ..
Bersyukur aku masih mampu hidup dan
meneruskan amal kebaikan di ats muka bumiNya ni ..
Alhamdulillah .. :')
Yang penting , kesihatan aku terjaga ..
Biarlah berat susah turun sekalipun aku tetap

berusaha untuk maintain body macam duluduluuu ..
Asalkan aku masih mampu menjalani
hidup seperti kawan-kawanku yang lain :')

And the most important , i've family yg sentiasa
take care pasal ksihatan aku dan diri aku :')





*da lebih seminggu demam + selsema ..
And now , batuk pulakk ..
Selera makan takde tapi berat bru turun 1.5kg =.=
Ubat banyakkk da telan pon ta surut2 gak ..
Mr KA ,i'm so so sorrryyy buat awk berjangkit dgn saya =.=




No comments: