Tuesday, July 7, 2009

over the sea ..

Selasa , 7 Julai 2009 ..
location : Perpustakaan Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu ..

seminggu lebih sudaahh aku tinggalkan kampung halaman ..
seminggu berada di negeri borneo .. macam2 perasaan yg aku alami ..
sedeyh .. sayu .. gembira .. excited .. berkobar2 .. and mcm2 lagilah !

majlis minggu perkasa putra yg berlangsung selama seminggu mendekatkan lagi aku kt kampus yg bakal aku terokai selama enam semester niyy ..
dapat aku b'kenalan dgn ramai kawan dr segenap ceruk Malaysia ni ..
terus terang , aku tak se'geng' pon ngan member yg dduk dkt2 ngan kawasan aku ..
mostly , aku brkawan ngan dak kuantan , trgganu , kelantan and kedah ..
and paling best , aku da de member yg brasal dr sarawak gak ..
lagu banyak laa pengalaman yg bakal aku perolehi ..

and one more important thing ..
memang aku tak sangka laa aku kena buat bnda yg paling aku tak suka buat selama nii ..
aku kena BERCUCUK TANAM wehhh !
memandangkan aku kt fakulti pertanian & makanan , so kenalah berbakti kt tanah dan tumbuh2an ..
kt UPMKB ni ada menjalankan program BUKU HIJAU yg 'memaksa' kami2 para mahasiswa dan mahasiswa bercucuk tanam ..

aku pelajar DKHP kena tanam bayam hijau and bayam merah ..
penatnya Tuhan sajala yg tahu ..
kena trun ke ladang at least 3kali seminggu ..
jarak dr kolej ke ladang bukanlah dekat ..
kalau jalan laju2 pun ambik masa 10 ke 15 mnit .. kalau dua hala ?
mujurlah aku diberi kekuatan mental dan fizikal awal2 time Mggu Prkasa Putra ..
fuhhhhh ~ jangan jelez kalau aku boleyy slim dduk kty UPMKB niy .. heheee :P

and semalam dah start masuk kuliah .. stakat niyy masih boleh tahanlaaa pembelajaran ..
insyaAllah akanku bulatkan hati dan tekadkan usaha serta tingkatkan semangat dalam menempuhi alam university ini .. doakanlaaa bersama-sama ..

mama , ayah , kakak , aling , jihah , qistina comeyyy , hani , husna , peng , alia , firdaus , and semua2 yg di semenanjung ..
aku rindu kalian ! sangat2 rinduuuuuuuu .. :(
doakan kejayaanku di sini ..

psst , aku rindu giler nak drift kereta kelisa lorrrrrr .. wayang2 ! kt bintulu niyy ada satu je panggung wayang .. sob3 ~

No comments: