Friday, October 10, 2008

-beraya lagi-

beraya lagi..yer laa..syawal masih menjelma rite..even spm dah dekat..aku tak nak ahh always terikat dengan buku2 jer..perlu luangkan masa gak menziarahi sanak saudara yang aku tak datang lagi rumah diorang..
kalau ngadap buku jek..adOyaii..senak dada..pening kepala..migrain oOoohh!
Photobucket
BORING STUDY HUH???

malam..mak aku ajak pergi rumah kawan dia..
aku pelik??kenapa malam baru nak pergi???
baru aku teringat..
ayah aku balik dari office pun malam daa..
mula2 aku mcm malas nak keluar..
yer laa..konon2 nak study la kann..
then mak aku macam tak puas hati laa..
orang tu dah datang rumah aku 1st raya lagi..
anak beranak semua dia angkut..
takkan sekarang mama dgn ayah je yang nak datang?
terasa lak dia kang..
aihh..aku pun terfikir gak..
takot kawan mama aku tu terasa lak..
and maner la tahu next year tak sempat nak dtg beraya lagi kan..
kita tak tahu..ajal maut di tgn tuhan..
kalaulah umur aku tak panjang...haahh..
tak sempat aku nak mintak maaf dengan orang tu..

okeh laa..
aku pun oraiitt je nak ikot..
then mama aku bagi masa 10 minit je nak siap..
10 mnit???mak datuk!
sempat mekap je la macam tuh..kih3..
takpe2..
alhamdulillah 10 mnit aku boleh siap..cayaalah..:p

rumah kawan mama aku tu dekat jek sebenarnyer..10 mnit dh smpai..
kawan mama aku neyh nama dia cikyah..
rumah cikyah ni kat desa kasia..rumah aku lak kt desa melati..
dekat la sangat2..

bila sampai..
ayah aku tanya mama aku..
cikyah ni ada kat rumah ker??gelap jerr rumahnyer..
mak aku tepuk dahi..
laaa!luper nak telefon..apa daaa..
kan penat kalau dtg2 takde kat rumah..adOyaii..

then ayah aku sruh laa bagi salam..kot2 ader kerr..
dgn confidential yg tinggi mak aku turun dulu..
aku lepak2 lagi dalam kereta..
aku usha2 dari dalam kereta dulu..

bila tengok mama aku jalan..kearah sebuah rumah..
aku da start pelik..
kenapa rumah nyer lain???
setahu aku..
cikyah ni pakai kereta toyota..menantu dia pakai kereta waja purple..
sejak bila pulak tukar van dengan motor capuk???

laaa...mama aku salah rumah!!aku pun terus meluru kat mama aku..
time tu aku dgn adik aku dah start gelak2 ahh..
mama aku blurr lagi..
boleh pulak tanya kenapa aku tarik dia..adOii..
then dia pulak gelak kuat2..
''mama salah rumah!''
confident sungguh dia cakap..time tu kitorang bertiga dah gelak mcm nk pecah perut..
nasib baikla tuan rumah motor capuk tu tak keluar..
kalau tak..perghh..
buat malu jek!ahahaa..

after that menantu cikyah ni pun bukak pintu..
pelik tengok kitorang heppy semacam..
dia tanya aku..''baru balik dari tengok sarkas ker?''
lOrr..sampai ke situ dia fikir..
mama aku pun cerita laa dari A to Z..
dia pun nak tergelak..tapi cover2 macho takut mak aku kecik hati kot..
aihhh..

bila fikir2 balik..
lawak gak..
mesti u all terfikir kan..
jahat nyer la aku ni..
gelakkan mama sendiri..
tapi my mom sporting lOl..she's da best mom in thiz wOrld!for me la kan..
kalau korang mesti korang fikir mama korang yang best..:)
aper2 pon..kita kena sayang and hormati mama kita..
tanpa dia kita mungkin takkan wujud kat dunia yang fana ni..
tanpa dia gak,kita tak mungkin lahir dan membesar sebagai insan yang penuh peradaban..
sayangilah mama korang ekk!
syurga itu dibawah tapak kaki ibu...:)

Photobucket
Photobucket
cayang mama n ayah!!!:)

No comments: