Tuesday, March 9, 2021

Setahun sekali kau datang lagi!

Assalamualaikum!

    Sesuai sangat dengan tajuk atas tu, setahun sekali jela kau update blog ni. Alkisahnya aku macam nak melupakan dah kewujudan blog ni. Kalau ikutkan nafsu duniawi memang takda mood dah nak update sebab jalan hidup aku pun biasa-biasa jer *sendu. Tapi fikir balik, aku start blogging dah lebih 10tahun. Blogging bodoh2 jela tapinya sebab buta IT sikit. Zaman muda 20an dulu memang semangat nak belajar macam-macam letak dalam ni, tapi sekarang ni malas ya ampun.

    Anak aku pun dah masuk 2tahun, Alhamdulillah ya Rahman. Akalnya pun Ya Tuhan Ya Rabb kurniakan aku kesabaran dalam menghadapi fasa sel-sel otak berhubung dengan jayanya! Semenjak jadi penganggur semula since 2021 ni, banyak masa dapat luang dengan bujang sorang ni. Doakan aku ada rezeki lebih yer untuk jana pendapatan ekonomi rumahtangga kecik aku ni. Aminnnkan cepat2! Ouh post lepas ada mention greenlight to yellowlight so tahun 2021 ni memang redlight teruihhh haaaa takda u-turn2 lagi dah. Sis redhaaaaa demi keredhaan dan kesejahteraan hidup dunia & akhirat. Maka bermulalah fasa asal seeking for a job or planning dor a business. Awal 30an ni mudah-mudahan belumla terlambat lagi. Mungkin aku takde rezeki nak bekerja dalam bidang yg aku minat sangat2, sebab faktor masa & tanggungjawab. Sedih, siapa tak sedih? Aku anggap jela ni satu pengorbanan aku untuk kebaikan orang sekeliling walaupun takdelah hebat sangat pengorbanan aku ni paling tak pun nafsu minat jerla terkorban takda pertumpahan darah ke hape ke kan lol. Tapi tak taulah kalau ada yang terbukak blog picisan aku ni tolong-tolong doakan aku ada rezeki kerja under goverment dalam bidang haiwan ni kan. Korang baik kan? Doa-doakan puan empunya blog ni k? Mana tau salah satu doa korang diangkat terus Aminnnnn! 


Doakan aku kurus jugak keyh? In sha Allah capai berat ringan sikit ada rezeki kita proceed adik budak atas tu EHHHHH 👀


    

No comments: