Wednesday, August 24, 2011

kalau itu takdirNya




is now at HOME SWEET HOME ! :D

Alhamdulillah shukran Ya Allah finally selamat sampai ke rumah (: Dan paling best balik-balik ajak mama terus buka pizza dah kempunan berkali-kali kat Bintulu (:
Dan paling terkejut mak enon tengok saiz badan si ontot dah macam teddy bear aku dah =.=' OBES yang amat oleh kerana tak aktif . Kucing jantan tak aktif lembik jer tak adventure sungguh =.='



But something bad happened yesterday . Oleh kerana aku pakai baju kurung masa balik (buang tebiat) maka baju kurung aku tak mempunyai poket . Dan aku jenis manusia yang henfon mesti ada melekat kat badan tak kisahla dalam poket seluar ker, stick kat tangan ker, what so everla . So masa kelam kabut turun flight kat LCCT I asked Mr KA simpankan henfon dalam poket dia . Maybe dia pon tak bajet yang henfon aku tuh menggelongsor keluar dari poket seluar dia . It was my unlucky day :'(

Bila dah sampai terminal then seluk2 poket my phone was missing . Terkedu gilerr dahla time praktikal arituh gila ikat perot nak beli henfon tu . Even henfon tu murah punya design tapi aku sayang hokeyyy =.=' Sedih gila . Memang rasa nak berbuka dengan daging manusia je petang tu . Punyelah amarah kat Mr KA kan sebab careless =.=' Tapi lama-lama cool down sendiri redha je kalau Allah nak bagi ujian macam tu . Dahlah time kat Kuching dapat2 dua bungkusan kek lapis alih2 harga semua apesal naikkk haaaa ? Kata aritu sepulo hinggit la kan seketul tu then tengok2 sampai dalam bil naik lima hinggit . Ape kes kakkkk ? Tak pasal-pasal bajet semua lari . Kesian customer aku dah kena keluar duit lebih . Menyampah !

Time tu dah macam rasa teraniaya dah . Takperla SABAR . Tapi tu kira dah sabar kali kedua . First kesabaran teruji bila ada sorang minah ni memang terbaik la kan . Dahlah kau yang lambat, then kau buat driver kereta tuh bawak macam palesit . Oleh sebab flight kau, aku dgn Mr KA lak jadi mangsa pening2 lalat naik kereta myVi pecut 160km/sejam . Siapa tak hangin wehhh ?!?! Dan dan turun kereta kau kata nak bagi duit tambang kat dalam . Konon tak cucuk atm . Kau nk cucuk kat mana kalau dah time boarding bila nampak aku pon buat2 tak nampaakkk ? Cucuk lubang hidung kau tu tauuuu laaa ! Nasibb la kau tak puasa kalau tak memang free2 ke kau dapat doa tak baik dari aku . Lucky gila kau tak sama flight dengan aku kalau tak satu flight tu tau kau guna taktik kotor nak naik kereta free pergi airport .


Sampai LCCT pulak henfon missing in action =.=' Sumpah time tuh memang aku rasa tak bermakna balik tanpa henfon dalam tangan :'( Dah tanya 'lost & found' semua elok2 je flight tu dah take off pergi Sibu . Mampu istighfar jer dalam hati biar takde amukan doremon lapar kat terminal tu =.=' Memang seriously rasa perang dunia keenam meletus dah antara aku dan dia . Tapi nak buat macam mana kan ? Salah aku jugak gatal2 pegang kat tangan kenapa tak masuk beg teros senang . Bukan boleh on pon dalam flight tuh . Cuma aku doa sangat crew dia jumpa henfon murah aku tu dan simpankan . Hope sangat takde sesiapa pon minat henfon murah aku tuh . Hopeeeeeeee sangat sangat sangat ! :'(


Tapi kalau itu takdirNya, henfon aku jatuh ke tangan orang lain, aku redha :'( Dan mr KA, sila ganti henfon murah saya hokeeyyyy =.=' Lagi mahal lagi bagus tapi saya rasa cukuplah henfon yg boleh call dgn texting jer . Tak perlulah nk surf2 internet, camera and so on . Saya terima apa adanya . (ayat pasrah)









Ganti henfon dengan lappy tu karang ! *karang same means with 'kang' but not 'kangkang' . (bahasa kureng sopan amatlah dilarang dalam blog aku)




SEKIAN ! (mood amarah tapi RINDU)



No comments: