Thursday, May 26, 2011

kalaulah boleh





Jika ada manusia-manusia di luar sana yang sering
memperkatakan tentang saiz fizikal aku, ke'besar'an aku,
kegemukan aku, ke'lainan' aku dan lain-lain pasal saiz aku ;

'' Eh kau feyra badan makin naik laaaaaaa ! Senang hati eah ? ;) ''

'' Kesihatan haiwan ? patutlah sihat2 lagi2 yang INI, '' *smbil menuding ke arah aku

'' Anak gajah dengan kau, rasanya besar dan berat lagi siapa ekkk ? ''

'' Ehhh, berat kau berapa ?????????? '' *sambil buat muka ANNOYING minta penyepak!


DAN AKU TERINGIN SEKALI MENJAWAB DENGAN INI ;

'' Memanglaaaa badan aku naik, memang aku besar, memang aku gemukkkkk ..
Sebab apa ? Sebab aku gunakan DUIT yang ayah aku bagi tuuuu betul-betul
duit MAKAN .. Kau mesti pernah dengar kan ayah mak kau bagi duit makan ?
Tapi kau buat apa ? MAKAN dengan beli HANDBAG baru ? MAKAN dengan
shopping inner, shawl baru ? MAKAN dengan beli barang2 MAKEUP baru ?
MAKAN dengan TENGOK WAYANG ? BAJU ? SELUAR ? GELANG ? RANTAI ? ''

See ???? Aku makan tak mintak duit korang kan ? Aku guna duit yang ayah aku
bagi untuk MAKAN .. bukan untuk membeli barang yang mengikut KEHENDAK
NAFSU dan bukannya keperluan .. Antara makan dengan handbag baru, mana KEPERLUAN ?


''duit aku, ikut akulah nak buat apa, kau sebok buat apa ???? aku makan cukup,
sedap lagi, heaven lagi, kau apa peduli ??? ''


Okey, tapi bak kata mak aku,
SUSAH DULU, SENANG KEMUDIAN

atau pepatah orang tua atau yang tak berapa tua ;
BERAKIT-RAKIT KE HULU, BERENANG-RENANG KE TEPIAN ..
BERSAKIT-SAKIT DAHULU, BERSENANG-SENANG KEMUDIAN ..


okey guys ? sekian, Assalamualaikum (:

No comments: