Saturday, February 5, 2011

ceritera semalam`



Assalamualaikum semuaaaaaa ..


Ini entry kali ketiga sudaaa aku menaip ..
Entry pertama sudah siap, tiba tiba lappy terpadam sendiri ..

Entry kedua sudah hampir hampir siap, internet buat kepala ..
Alhamdulillah entry ketiga berjaya jugak memboloskan diri ..
Tapi ? Idea sudah hilang dek kerana kekecewaan yg melanda =|


Cuma mahu berkongsi sedikit rasa masam manis ceritera cuti sem ..

Yahhh aku tahu ramai yang sedang bersenang lenang di rumah ..
Tapi nasib perantauan beginilah, menggapai peluang yang ada ..

Lalu dengan plan plan yang sudah last minute, akhirnya berjaya (:


Haruslah jealous kan tengok orang lain cuti cuti merayau sana sini ..
Aku ? Apa yang ada kat Bintulu ? Balik2 mall yang sama, muka yg sama ..
Harus ker aku mengajak 'dia' yang dah tak pedulikan aku lagi ? =.=
*Maaf entry ini sepatutnya penuh dengan rasa kepuasan dan
keseronokan bercuti ke Miri untuk 3H2M tapi hati sedang
dilanda sedikit kesedihan akibat hati yang diabaikan :'(




Apa yang ada di MIRI ? tapi tiada kat BINTULU ?

. mcD . sugar bun . Giant . mall banyak banyak . BIG apple . bowling .
. Secret receipe . Parkson . mi kolok marveles . famOus amos .





Yahhh sebab itu aku sudah mula SAYANGkan MIRI (:
Ohhh maaf BINTULU tapi hati sudah terpaut kat MIRI

Merancang rancang sudah hampir dua tahun tapi
entahkan jadi entahkan tidak biasalah manusia sering
mencipta alasan dan sebab musabab tersendiri kan ?

Takpelah yang penting aku sudah selamat pergi mahupun pulang ..
Sangat seronok dan have fun this enjoyable trip ..

Thanks to all of my bestfriends for the moments and survive (:

First day ; check in kt Metro Inn , melantak, jalanjalan
cuci mata dan kaki , tengok wayang movie Shaolin (:







Ouh yaaaa kepada peminat setia Andy Lau dan Jackie Chan
sila silalaaa menonton filem nih . Seriously sangat best best dan be
st .
Yerlaaa aku tahu memang filem tu dah lama keluar panggung
tapi nak buat mcm mana kat sini filem sekerkat dua je yang ada =.=
Tapi ni salah satu filem kung fu yang menarik minat dan menawan

hati sebab ending dia sangat sangat sangat laaa bagus ..
Hero dia ramai dan hampir semua terkorban akibat ketamakan
pemimpin mereka dan yang pasti Jackie Chan takkan pernah
kalah dan sentiasa menjadi watak yang masih 'hidup'
(:


Second Day ; agenda yang dirancang terlaksana (:

ohhh malam untuk hari kedua ni sangat best
sebab kami 'makan besar' bersama segerombolan
lagi student2 batch kami yang baru datang then menghinap
kat hotel yang sama so apa lagi ? melantak sakan laaaaa ! ;DD




. Seriously MI KOLOK terbaekkk yang aku pernah makan .






. ahh aku memang TAK HEBAT bermain bowling tapi aku PUAS! .


. Kepuasan kedua .


. Kepuasan Keempat >.< .



.Kepuasan Kelima .



. Mereka, mereka dan mereka =) .

Dan akhirnya tiba jua saat saat perpisahan dengan segala kepuasan ~
*okay kena betulkan niat datang ke borneo utk menuntut ilmu ..
Apa apa pon pengalaman paling best bersama beshties
dan insyaAllah moga moga lepas ni masih ada kesempatan lagi
untuk mewujudkan pengalaman best best macam ini keyh (:





Ouhyea sebelum terlupaaaa ada satu lagi pengalaman
yang takkan ada kot untuk aku kat semenanjung nanti ..
Pengalaman naik bas ekspress bersama kawan kawan haha :P
Yerr saya memang sangat jakun okey sebab tak pernah beli tiket
bas sendiri, naik bas ekspress sendiri lagi lagi dengan kawan kawan ..
Setakat pergi rombongan sekolah dulu dulu lainla cerita ..
Tapi yang best kat sarawak, takde highway PLUS segala bagai ..
Lalu jalan jalan kampung je laaa yang terhenjut henjut
sampai muntah muntah aku balik UPM =.=
Tapi yang bes bas ni berhenti henti ambil and turunkan
penumpang dari satu kampung ke satu kampung yang lain ..
Yerlah, orang orang pedalaman yang tade transport tuh maybe
susa nak bergerak ke sana sini so tahan jelaaa mana mana
bas ekspress yang lalu lalang dan dapatlaa aku melihat
gelagat gelagat kaum kaum dan etnik kat Sarawak nehh ..
Dapat jugak lihat pemandangan yang best best dan
macam macam jenis rumah panjang adaaaaaaaaaaa ~






P/S : yer saya memang jahat . saya minta maaf .
maybe u deserve much more better than me . saranghaeyo :'(



No comments: