Wednesday, January 5, 2011

seperti yang ku jangka terjadi ~


Assalamualaikum ~

Hari ini,5th February 2010 ~

Muet punya result keluar sudahhhhhhhh ~

Dan seperti ..
Yang ku jangka terjadi ..
*aisehh mcm lirik lagu KRU la pulak ~





AND THE RESULT IS ------------------------------->>>>>>









OKAY ! boleh laa tuhhh ~
Sebab memang aku buat macam separuh hati jugak laa time tu ..
Kenapa yerp ? Because of the final exam punya stresssssssssss !

'' Feyra PENIPU ! Kau mozaic band berapa yang kau dapat ! ''
-kata si poland,pulund,pilind dan pundannndd-

Laaa yeke ? huahua ! serious tak nampak ?
Means aku taknak you alls semua tahu la tuuu hiihiii :P

Ehehehe kenapa ada pulak satu lagi result tu yep ..
Siapa lagi kalau bukan Mr KA punya laa hahaa :P
First2 check taknak check sendri punya ..
Log in guna itu Mr KA punya IC juga laaaa ~
*Tu la siapa suruh nombor belakang IC kita lebih kurang sama kihkih

Nyway congrates kepada yang dapat band yang gempak-gempak ..
Yahh ku tahu nak futher ambil VPM kat UPM Serdang at least
kena gapai menggapai dan mencapai band4 kan kan kan ?
I have noticed that yang aku mcm dah tiada nafsu nak futher VPM
=___________________________________='

Ini bukan omongan kosong tanda menyerah kalah yer makcik2 dan pakcik2 ~
Tetapi aku sedar tahap kemampuanku kian memuncak saat2
proses pembelajaran di peringkat diploma ini makin ke penghujungnya ~

*Dalam kelas Animal Health aku dah makin suka mengelamun bila tak faham

Dan juga sedikit advice dari doktor yang merawat aku hari tuh ~
Terkejot berok monyet tapir tenuk siakap senohong bigfoot
nampaknya bila aku beritahu yang aku terlibat berkaitan haiwan ..

'' U know virus,bacteria,etc etc etc dari animals more dangerous dan blablabla ''

'' If u punya body kena cakar, gigit, etc etc etc susah nak sembuh blablabla ''

Begitulah juga antara sebab kenapa nafsu untuk teruskan perjuangan
dan masuk ke alam VPM semakin kian longgar dan terurai shisshhhhhh !
Ohhh bukan alasan malahan aku juga sedar peluang untuk futher
ke pengajian perubatan veterinar amatlah payah susah dan lelah ..
Terlalu banyakkkkkkkkkkkkkkkkk persaingan lahhh haihssssshhhh ~

*Ehh boleh aku tanya kalian2 kenapa dari bab muet beralih ke bab futher degree ?

Okay lah anyway hidup kita atas muka bumi terlalu banyak yang
perlu kita timba samaada ilmu duniawi atau persediaan akhirat kelak ..
Jatuh, gagal, kalah tak bermakna kita down, down, down selamanya ~
''Baby are you down down down down ~ dowwnnnnn ~ downnnnn ~''
Means setiap ujian yang Allah bagi kita kena hadapi dengan ikhlas ..
Tenang, redha, senyum dan terima dengan ikhlas .. Allah The Mighty ..
Only He knows the best best best best best thing in our own life ..

Setiap hambaNya dikurniakan ujian yang berlainan ~
Ada yang tampak tenang dari luar, rohaniahnya tersiksa ..
Ada yang tampak susah dan resah dari lahiriah ..
Bila kita diuji, means Allah sayangkan kita,ingat kita sbg hambaNya ..
Sayangnya Allah kat kita kan ? Diturunkan ujian biar kita mengingatiNya ..
Allah tu Maha Pengasih n Penyayang ..







:: Aku redha ujian rohaniah yang Kau berikan ni Ya Rabbi ..
Berikan aku kekuatan agar terus mengingatiMu dan mendekatkan diri denganMu ::




No comments: