Monday, December 27, 2010

:: kisah TRAUMA ::



Assalamualaikum semuaaaaaaaaaaaaa (:

Hari ini (isnin, 27th disember 2010) ~
Sudah keluar sama semua kawan2 baik aku time sekolah rendah ..

Woowoooo RINDU BANGET sama kalian ! :DD
Satu hari round satu TS then masuk laa pekebenda ntah nama
tempat tuh tapi yang pasti SUMPAH bosan *melayang RM12


Bangun2 tido si Nadiya kata da keluar rumah tapi aku

malas-malas lagi atas katil umpama puteri yg sedang beradu huahua ~
Mata mcm da bengkak dan sembam angkara peristiwa semalam =____=
Tuptup aku sampai kL sentral dulu *tuuu laaa korang tipu aku lagi !

Kebetulan pula time tunggu train kat stesen terserempak dengan
Hani Bambammm so decide nak balik sama sebab dia drop kat Mid ..

*actually kisah TRAUMA ini akan jadi lebih dramatik jika Hani tiada hihi :P

Okay dah sampai TS round2 dengan Nadiya, Ayu dan member ayu sorang ..
Snap-snap gambar, menggila dengan si nadiya yg sama kepala dgn aku ..
Tak sangka aku dah round satu TS tuh dengan mereka ~


-merekalah teman sepermainan ketika kecil sampai besar(: -


Okayyy takmau panjang lebar then masuk laa ke bab TRAUMA ku ..
Balik pon sudah agak lewat ; kindy mengadaaaa la kan bak kata 'dia' ~
Singgah Mid jap beli tsuyu na bawak balik Bintulu *melantak dgn megi ..
Dijadikan cerita masuk train bersama hani bambamm dan semestnya
kami memilih coach khas utk wanita harhar ~
Tapi menyampahhhhh bila ada mat bangla siap tidur lagi dlm coach tuh huh !


Mulanya perjalanan agak lenggang dan lancar ..

Aku dah siap berkelah atas kerusi dalam train tuh wuhuuuu ..
Tiba-tiba ...... BANG! (bunyi dramatik gila)
Aku taktau laa mana arah bunyi tuh tapi bolehla buat

jantung aku berdegup macam lari padang acara 1000meter =,=
Ketika itu train baru melepasi stesen Salak Selatan ~

Dan tidak semena-mena train makin perlahan ..

Lampu dalam coach dah ala-ala cerita hantu ..
Main liplapliplappp pulak dah dahlaa time tuh gelap sbb mendung ~
Dan train tersebut BERHENTI serta BERUNDUR perlahan-lahan ..
(Ouhyeaa ketika saat ini kalau dirakamkan wajahku conform
akan ingat aku ternampak hantu dalam train tuhhhhhhhh )


Seriously muka dah berpeluh2 (aircond dlm train pon turut terpadam)

Tangan aku dah memang macam orang parkingson haihhh ~
Sampaikan si hani bambamm yang pada mulanya stay and cool gila
dah berubah jadi CUAK selepas pegang tangan aku yg sejuk dan gigil huahua ~

Time tuh dalam kepala hanya terbayang macam2 dahhh +_________+
Teringat movie 'final destination' laa, iklan youtube laa , blablaaa ..
Seriously boleh pulak train stuck tengah2 rail tuh kot nya train belakang
hentam train yg aku naik tuh ? Makkkkkkkk tak kahwin lagi (-_-')
Mula laaa fikir benda bukan2 kot2 train meletup laaa , train
belakang langgar hentam laaa, haishhh dahsyat sungguh ..
Memang mulut terkumat-kamit zikir dan mengucap kot-kot
itulaaa kali terakhir aku naik train dan hayatku berakhir dalam tuh ='(


Lepas beberapa jam (actually beberapa minit tapi aku rasa lama gila)
train tuh berundur perlahan-lahan patah balik ke stesen Salak Selatan ..
Syukur sangat train tuh stuck dekat2 stesen kalau dibuatnya stesen jauh ?
Huhhhhhhhhhhhhh time tuh debaran tak hilang lagi rasa nak nangis sobsob ~
Saat tuh mesti Hani tahan sabar layan kerenah aku yg dok merengek2

nak keluar laa, nak patah balik kL sentral then ambil ERL laaa ..
Haha sabar jelaaaa kawan baik aku sorang tuhh syukur dia ada kat sisi aku (:

So jadilah kami pelarian sebentar ala-ala PATI berlonggok tepi railway ..
Aku dengan Hani bambamm ambil port atas tangga sebab kaki
dah macam na tercabut dengan barang2 kat tangan =_____='
Time tuh aku masih dalam TRAUMA dan ketakutan kot-kot train

berlanggar dari belakang kami yg berlonggok ni jugak jadi mangsa ~

Dipendekkan cerita kami pulang selepas lebih dua jam (yelakot ?) stuck ..
Sampai Nilai pon dah gelap dah haihh kaki rasa mcm nak tercabut !
Tapi bila diingat2 balik rasa nak gelak guling-guling ..

Syukur kebetulan Hani bambamm pon keluar gak arituh ..
Seriously kalau tak memang aku menangis tak berlagu sorang-sorang ~




:: saat ketika happy sebelum TRAUMA ::


:: reaksi cuak, fobia, trauma, ketakutan, kebosanan hahhhhhh ::



*Dah lamaa tak naik train KTM sebab asyik gerak serembaan drive sdiri ~
Takpun nak gerak kL ambil ERL or KLIA ekspress senang tapi
disebabkan poket kering kusam paksa diri gak naik KTM =_____='

(maaf entry kisah TRAUMA ini agak panjang dan membosankan)

No comments: