Saturday, June 26, 2010

jealous ? i am !


this month kan memang banyak benda kena settle ..
banyakbanyakbanyakkkk sampai taktau nak buat yg mana =,=
ouhhss settle hal medicine aku , fikir brg2 nk bawak blik ..
baju2 nak pack bilaa .. hutang niat yg belum terlaksana ..

thiz month jugaa ramai ex-classmate ku nk msuk IPTA daa ..
yg abes matriks , program asasi and so on ..
bila fikir2 balik sangat jelez dan cemburu serta sedih ..
kenapa entah rasa rendah diri dgn mereka =,=
maybe mereka kebanyakannya mcm dpt course
yg nak dekat sama and mncapai ambition masing2 ..
mcm sorang neh dpt jd engineer , chemistry , doct ..
aku ? entahlaa .. cita2 nk jadi dentist tp takde rezeki ..
nak jadi cikgu tp tak dapat peluang masuk maktab ..
maybe boleh sambung utk jdi cikgu pertanian kot nnt =,=

sampaikan bila they all discuss pasal tuu dan ni ..
aku mcm sedih , mcm ''ahh , aku tak hebat!''
yerlaa mereka da degree but i still in diploma =,=
rasa mcm menyesal lak amek offer dip UPM neh
dan mcm nak ambil offer matriks johor hari tuu ..
tapi if aku ambil offer matriks still ta habis lg coz 2tahun =,=

rasanya mcm ntah pape laa rasa jealous cmnih ..
de sorang member classmate pon dpt program
degree kat tempat aku so lagi laa rasa rendah diri =,=
maybe she will finish her study then baru aku ..
if laa dapat sambung perubatan veterinar , lagi
lama laa kot about eight years aku study ..
but that's not the biggest point ..
point nyer aku jealous gilagilaaa babeng
dengan mereka yg ambil degre awal bha ='(

kawan baikku pengpengg comey pon dpt UKM ..
even dia ta dapat course yg dia nak but
dia still boleh bersyukur dpt U pilihan dia yg dekat
dgn home sweet home dia .. =,=
ada yg dapat USM in chemistry and de gak
yg dapat kat UMS kat sabah sanaa bha =(
both of that IPTA adalah IPTA yg aku target
gilagilaaa babeng dulu haihhhhh ..

but yang berlalu biarlah yg berlalu kan ?
i have choose this way so aku mesti tamatkan
dengan kejayaan ciptaan ku sendiri ..
Eventhougt i can't get 4flat or even dekan pon ..
at least aku dah capai target aku sendiri , Alhamduliilah ..
Diploma maybe bukan pilihan yg tepat bg certain people
but maybe itu laa yg sesuai dengan kemampuan aku ..
Alhamdulillah aku da jumpa dengan kawan2 yg
bestbesttt gilakk sama kepala mengong dgn aku ..
Thankss a lot geng kerana wat idop aku bermakna
*chehhhsss takleyy blah ayat kau efiraNYOT
maybe i can't score very well kat matriks and maybe
aku boley downdownnn kt sana sbb aku bukanlaa
seorang yg sangat rajin study tp malas tahap cipan ..
then maybe banyak lagi hikmah yg belum aku jumpa
lagi dan ada 2tahun lagi dip aku kt sarawak sana bha ..
ouhhss , maybe kalau aku masuk matriks aku
tak boley jumpa dgn Mr KA yg aku pernah minat
time zamanzaman muda remaja dulu laa kan ? :P
*itu salah satu sebab aku ada semangat yg kental ^^

so to alls my dearest friends ..
good luck babes utk menempuhi alam universiti neh ^^
wish u all the best and don't forget even
apa2pon , pembelajaran must be no 1 ..
maybe aku tak layak beri advice utk korang
but na gakkkkk bagi advice .. hikk ^^
kalau da crash dengan someone uhh , jangan
terusss bg masuk jarum bha ..
well biasenyer zaman2 alam kampus ni laaa
nak bercintancintunn kan?kan? kan ?
*cakap org pandai laa ko ney feyraaa !
dan kepada cik Alia Syafiqah selamatselamatt
datang ke UPMKB soon dan sia jumpa kitak sinun bha (:




No comments: