Wednesday, April 7, 2010

ingat tugas aku senang ???


assignment ?
bagi sesiapa yang dalam situasi aku ..
i mean sebagai seorang siswi ..
mesti tension kalau dengar perkataan 'assignment' ..
tambahan jika melibatkan kerja berkumpulan ..
seperti kata orang , banyak orang banyaklaa ragamnya ..

inilah yang terjadi kepada diri ini ..
malam ini , ketika ini , saat ini ..
jam yang menunjukkan tepat 10.57 malam ..
aku bersengkang mata meng'edit' assignment yang konon2nya
dibuat bersama-sama dlm kumpulan ..

aku taknak tuding jari kepada sesiapa ..
semua orang buat kerja ..
itu yang pasti dan disahkan ..
cuma yang membuatkan aku berbahang ..
selepas siap menaip , masing-masing seolah-olah
hilang begitu sahaja ..
takde inisiatif mahu bertanya tentang lebih lanjut .,
lebih kurang mcm ...
'' okey fine .. kerja aku dah settle .. dats all! ''
wtf ????????

seolah-olah aku sahaja yang worry gila-gila pasal benda neyy ..
ouh hellooooo ..
kalau kau kata kau sangat3 busy ..
assignment tuh , assignment ney ..
habes aku neyyy ????
takde assignment lain lagi kah ???
macamlaaa assignment ini sahaja yang aku kena fikirkan ..
macamlaa aku takde masalah-masalah lain
yang bersarang dalam kepala hotakkkkk nie !
FINAL EXAM DA DEKAT ???
habis aku ney takyah study ker ?
masing-masing pon nak exam jugak ..
fikirlaa kebajikan ahli2 lain ..
wtfffff again !

okayy , aku taknak mengungkit macam-macam ..
bukan aku tak ikhlas buat kerja-kerja ney ..
tapi kerja yang septutnya boleh siap kalau buat in grouping ,
kini da mengambil masa dekat 2 minggu nak siapkan ..
dah kena reject , tak reti-reti bahasa nak edit balek ?
yang memang dah sepi tuuu aku taktau la nak cakap pe ..
memang BERKAT gilaa la hidup kau dapat markah hasil
penat lelah extra orang lain ..

aku tak maksudkan diri aku seorang ..
memang bukan aku sorang yang bertungkus lumus siapkan ..
ada jugak yang bertungkus - lumus ..
cuma aku kurang berpuas hati pihak yang
lepas tangan dan sepi begitu sahaja ..

entahlaaa .. banyak orang,banyak ragam ..
kadang-kadang ini laa keburukan kalau group
ditentukan oleh lecture bukan pilihan sendiri ..
bukan senang nak jadi sekepala ..
masing-masing kurang beri komitmen ..
nak kata ada anak kt bilik , kahwin tak lagi ..
nak kata banyak lagi assignment , sama course jugak dgn aku ..

okeylaa .. too ahli group yang sepi seribu bahasa tuu ..
arigato sangat3 u all berkerjasama mcm ney ..
hopely lepas ney janganlaa ada attitude mcm tuu ..
bak kata membe aku , ''pkir org lain la jugak bro !''
don't be sOoooOooooooo SELFISH !!!

P/S : sorry to all PINKEMO group .. teremo lak mlm ney ..
hypertension sygsss .. aku da penat jadi juruedit tak bertauliah ney ..
pape pOn agar-agar and megi korang memg SUPERB !!!

No comments: