Saturday, March 23, 2013

bila usia semanking menginjak



Assalamualaikum . Short eshay . Ehhh essay . Sebelum memulakan langkah untuk study Biochem .

Bismillah ~

Terlari . Terkejar . Terfikir-fikir . Benarkah faktor usia penyebab segalanya . Kadangkala rasa nak
menarik diri jauh2 langkahkan kaki dari gemelut permasalahan ini .

Nahhhhh ! inilah DEWASA wahai kawan . DEWASA .

D - Dunia remaja perlu ditinggalkan
E - Elakkan mengenjoykan diri di masa lapang
W - Waktu semakin singkat, dunia dicari akhirat dipegang
A - Antara permasalahan yg sering membelengu diri adalah mencari2 identiti sendiri
S - Syarat menjadi isteri adalah apabila perfect menjadi wanita dewsa #ehh
A - Aku bantai je benda kat atas ni, betul atau tidak terpulang pada individu

Bila menjadi dewasa semua kena selesaikan sendiri . Nahhh aku akui aku masih belum menjadi dewasa
sepenuhnya meskipun usia sudah 20-an . Muda atau tua bukan persoalan , Persoalannya adalah,
apa yang telah aku lakukan selama 22 tahun selama ini ?

Belajar menjadi dewasa perkara yg amat merumitkan . Pelajaran, kewangan, kawalan hasutan syaiton
untuk berbelanja sakan, permasalahan berat badan . Yer masalah berat badan adalah masalah utama .
Menjadi semakin utama apabila malam ni sahaja dah membantai kebab pita + chicken chop murah kecik .
Saja nak tulis kecik biar tak nampak makan banyak sangat . Permasalahan menjadi lebih utama apabila
masalah ini melibatkan hal confident diri .

" Ahh kauuu gemuk bukan susah pun nak kurus . Makan saja Herbalife . Nak jadi pengedar ?
Blablablablablaaaa potpetpottpetttt "

Tolong jangan promote benda alah tu kat aku . Memang kena sepak masuk dalam loji kumbahan
kolej serumpun upm ni . Makan pon masih berhutang dgn mealplan, ini kan pulak herbalife bagai ?

Aku masih berusaha kawan . Doakan kejayaan aku . Dalam masa yg sama doakan kesihatan aku
agar disease ini dapat ku terima dengan hati yg rela . Allah knows the best for us . In Sha Allah .

LIFE will never be EASIER . YOU'RE the one that must be STRONGER !

Come on Feyra, nothing easy in this world . Chill lah, Allah kan ada !

#kau nampak post tittle kat atas ? itu juga adalah masalah dewasa aku . semakin tua semakin rabun . sekiammm . typo was my bestfriend forever ! jyeaahhh





No comments: