Tuesday, December 13, 2011

mungkin belum rezeki lagi







Kadang-kadang,
Susah sangat untuk kita dapat apa yang kita nak sangat sangat sangat dalam hidup kita ..


Kadang-kadang,
Bila peluang untuk kita gapai benda yang kita inginkan tu ada, tapi banyak sangat halangan datang menimpa ..


Kadang-kadang, 
Halangan tu membuatkan kita jadi serba salah untuk memilih satu keputusan yang tepat ..


Kadang-kadang,
Bila kita dah mula sedar, peluang untuk kita gapai apa yang kita nak tu semakin tipis, kita mula berkeras jugak untuk dapatkan apa yang kita nak .. 


Sampaikan kita lupa, kadang-kadang benda yang nak tu susah untuk kita dapat kerana belum rezeki kita .. 


'' Takpelah, mungkin bukan rezeki aku .. Mungkin rezeki aku ada pada tempat dan benda lain, InsyaAllah ''


simple kan untuk kita berkata sedemikian dalam diri kita ? 


Sedih memang sedih, bila peluang tu ada, tapi banyak halangan yang menimpa .. 
Nak kata apa lagi ? Memang bukan rezeki ..


Bersederhanalah dalam apa jua keadaan ..
Bila sesuatu itu belum mampu untuk kita capai, belum sampai masanya lagi untuk kita pergi, maka bersabarlah dengan hati yang rela :)












* Yer saya pasrah bila tak dapat join family pergi Universal Studio Singapore hujung tahun ni .. Walaupun hakikatnya waktu itu saya sedang cuti sem, namun harga tiket flight yang melambung-lambung tinggi memaksa saya untuk memutuskan tidak perlu balik dan ikut mereka .. Sedih memang sedih, nak buek camno, belum rezeki :)


* Ohh HanKyung, tolong jangan hantui hidup saya boleh ? Please3 ~ Saya mahu study dan siapkan report internship nehhh -___________-' 















No comments: