Friday, September 30, 2011

the medicine



Add Video


People always thought that eating medicine was the worst thing to do in their life . But they didn't notice that some people in this world (including me) sangat bergantung hidup pada medicine untun meneruskan kehidupan . Yess hanya sebilangan orang yang menjadikan hospital dan klinik sebagai tempat persinggahan 'favorite' sahaja yang akan faham . How they take medicine as their 'daily food' or routine in their life . Again, including me .

Naaaaah, i'm not trying to mintak belas ihsan sesiapa but kadang-kadang beruntunglah kalau hanya sakit sikit dan makan ubat sekali-sekala . Jangan merungut because dalam dunia ni kita kena sentiasa beringat masih ada manusia-manusia yang nasib mereka tak seberapa baik seperti kita kan ? Dan we must keep in mind, sakit itu adalah salah satu cara Allah membantu kita mengurangkan dosa-dosa kita :) Sakit itu penghapus dosa :) Sakit juga membantu kita membina diri menjadi lebih bersabar dan tabah serta kuat :)
InsyaAllah, kenalah sentiasa bersangka baik denganNya kan :)












* Errr, mintak maaf kalau aku kata tersentuh untuk berbicara pasal ubat dan penyakit lepas bosan menghadap notes bab ' PENYAKIT BABI ' . Sila jangan ingat aku mencarut sebab hakikatnya memang aku belajar tentang makhluk comel yang berkaki pendek itu :P
Hah, i think pig itu unik sebab certain of them can give birth to 16piglets ! XD


No comments: