Saturday, June 25, 2011

jawa punya makanan











Mengidam sangat juadah ni . Meleleh-leleh air liur dah ni . Haaaa jangan lak bayang meleleh saliva sebab benda lain yer . Budak dkhp, faham2 sendiri . Bhahahahahaha . Ok, stop mengarut . Serious tengah lapar . Dan mengidamkan makanan ini . Yahhh makanan tradisi keturunan aku . Dan of course, juadah wajib time raya . Buatan mama aku sendiri . Itu je yang paling perfect yang aku pernah rasa sepanjang hidup aku . Ohhhh SAMBAL GORENG !!!!!!!


Apa ada dalam nih ? Normally ingredients yang wajib ialah soohon, pucuk, kentang, tempe(wajib bagi org jawa), udang, tahu, pedal dan hati . Nak kasi umphhh hiris cili padi kecik2 marvelessss gila pedas dia . Terbaeekkkkkkk ! Haaa ni la antara makanan wajib bagi golongan keturunan javanese macam aku . Sesiapa yang keturunan jawa tak tau makanan ni sila malu sekarang :P



No comments: