Saturday, January 29, 2011

salam takziah



Assalamualaikum ~

AWAK ..
Takziah atas pemergian salah seorang dari ahli keluarga awak ..
Maybe terasa sedih sebab tak dapat nak balik walaupun
masa ni merupakan cuti mid sem kita kan ?
Takpelah kita boleh sedekahkan al-Fatihah dan surah Yassin
untuk roh arwah agar arwah ditempatkan dikalangan
hamba-hambaNya yang soleh dan diredhai Allah ..



Kita hidup kat dunia ni sementara sahaja ..
Ajal dan maut hanya Allah Yang Maha Mengetahui ..
Sama2lah kita menambah amal jariah sebagai bekalan di sana ..
Moga kita semua dimatikan dalam cara yang sempurna dan baik ..
InsyaAllah (:




p/s : mendiamkan diri adalah lebih baik dari berkata-kata
sebab aku taknak menyakiti hati orang lain lagi ..
Cukuplah pengalaman lalu menjadi pedoman dlm
hidup aku dan menjadikan aku lebih dewasa dalam
menentukan sesuatu perkara yang hak dan yang batil ..
Ya Allah, kuatkanlah semangatku dalam menghadapi dugaanMu ..
Sesungguhnya aku berusaha untuk melakukan apa sahaja
dengan ikhlas dan niatkan hanya keranaMu ..
Aku sedaya taknak orang memandang aku seorang
yang menjengkelkan kerana aku dah rasa bagaimana
memandang dan menganggap orang itu
sebagai seorang yang amat menjengkelkan ..




No comments: