Wednesday, September 1, 2010

did i ?


Did i make a bigggggggg mistake ?

Boleh tak aku keluarkan statement :
'' I can't be DKHP's student .. Saya macam tak layak''

Then,can i show you this stupidosssttt answer :
''Banyakkk laa kau! Da hampir setengah tahun belajar,
baru kau nak regret dengan apa yang kau dah ambil ni ?''

Terngiang-ngiang kata2 lecturer anatomi ku, Dr Cheng ~
'' You must admit it ~
Kalau nak berpatah balik pun, da terlambat ..
Dah hampir setengah tahun kamu belajar, sepatutnya kamu
lebih bekajar ke arah menceburkan diri dalam bidang yg kamu ambil''

*Actually beliau speaking tapi aku renovate laa sikit2~

Tapi aku ambil bukan kerana keterpaksaan ..
Just try ask my mom, ask my dad, ask my sizta nyot ..
Ask anybody yang pernah tanya aku beberapa
puluh juta kali tentang keputusan aku nak ambil bidang ni ..

I'm willing to accept it ~

Tapi entah kenapa laa ayat2 beliau sangat
menyentuh hatiku ini :'(
Maybe sebab aku antara insan2 yg 'sangat2 bertuah' itu ???
Seriously rasa nak nangis gila2 kat kelas tadi ..
Erghhhhhh !!!!! Kenapa aku macam ni ????? :'(

Yesssyessss aku bukanlah seorang yg sanggup
pegang jantung babi even pakai glove ..
Aku bukanlaa seorang yang sanggup teroka
internal organ kambing yang dah mati 2bulan ..
Aku bukanlaa seorang yang berani nak sembelih
empat ekor ayam yang masih hidup ..

Tapi i've my own 'keterujaan' nak belajar
semua benda-benda tuh kat kelas, kat amali ..
Even subjek fisio, komputer, and statistik sekalipun ..
Aku tetap suka, teruja dan excited masuk kelas
even sometimes malas menguasai diri nihhh ..

Cuma yang pasti, aku punyai kelemahan yg
dah menguasai diri aku since aku sekolah rendah lagi ..
Aku kurang dalam aspek mengingat dan menghafal ..
Apetah lagi subjek yang aku kurengggg suka, berkenaan bio ..
Even sekarang nii , aku dah mula berjinak2 minat bio,
aku masih takleh buang kelemahan mengingat tuhhh =.=

Memang test1 aku sangat merundum ..
Maybe penambah perisa certain probs yg aku alami ~
Buatkan result study aku merundum jatuh macam jatuh dr tingkat 12 ..

*Kadang-kadang aku macam da fedup jek!

Tapi aku sedar, maybe belum rezeki aku ..
Maybe Allah nk bagi aku petunjuk ..
Maybe Allah nk aku lebih berusaha ..
Maybe Allah nak aku lebih alert ..
Maybe Allah nak suruh aku tolak ketepi
benda2 yang tak penting, fokus on my study ..
Maybe Allah nak bagi aku kesedaran tentang keesaanNya ..

Yahhh aku kena labih berusaha dan mendekatkan diri kepadaNya :')

Walaupun orang akan beranggapan
aku bodoh, tak pandai, lembap and so on ..
Aku tetap bangga ~ At least aku nk berusaha
dan berkeinginan untuk bangun dr kejatuhan ..
Bak kata Pak Sheikh, da jatuh kenalah bangun semula!








No comments: