Wednesday, August 25, 2010

terkurung bagaikan kambing di dalam kandang ~



Kenapa entry kali ini berbaur ke'haiwanan' ?
Adakah kerana aku 'budak haiwan' ..
*Actually animal health's student yeyeaahh

''Terkurung seperti kambing di dalam kandang''
atau
''Terperap seperti ayam2 di dalam reban''
dan mungkin
''Terkepam seperti sardin di dalam tin''
ErrrkkKKK ??!!!!!!

HoOooooo000ooOooooooiiiiiiii
AKU SANGAT TERKEPAM TAK BOLEH KELUAR !

Meronta jiwa dan tersiksa batinku ..
Meraung-raung untuk mencari ketenangan
melepaskan tensionku sambil mencuci mata
dari satu kedai ke satu kedai di dalam shopping mall ..
*Walaupun sedia maklum hny ada Park City Mall
sahaja dalam area bandar Bintulu nehhhh =.=

(okay aku mengaku aku memang seorang yg
suka merayau dan tersangat laaa tak suka
terperap dalam rumah or bilik or papejela)

Dan semestinya kalau ke mall aku akan singgah
dari satu kedai ke satu kedai dan round2 cuci mata ..
Kadangkala 2-3 kali gak laa masuk kedai uhh ..
Kalau setakat pasaraya or kedai2 uhh dari satu rak
ke satu rak aku teliti dan amati serta perhati ~

Mungkin itu satu habit yang Mr KA akan mengeluh
bila keluar beli barang bersama-sama ..
'' I'm s0o0o s0o0oooooo s0rryyyyy''

okey sudah merepekk da sekarang ..
sila kembali ke jalan yg sebenarbenarnyaa ..
actually aku susah sgt nk keluar sekarang ..
kenapa ????
tak perlulaa mention secara terang-terangan ..
*kang tak pasal-pasal nama aku femes satu kampus ~

cuma yg pentinggggggg ..
aku tak gemar sangat menggunakan
perkhidmatan van sewa yg ada melainkan
kalau aku satu geng (seramai sembilan org)
nak keluar berbuka or beli barang bersama-sama ..

bukan nak berlagak or hape2 jelaa cuma
aku memang kurang berkenan dengan driver yg
kurang mesra pelanggan banding dengan pakcek2
teksi especially pakcek cina yg da berumur sedikit
memang suka melayan cerita2 menarik diorg ~

memanglaa kadar sewa teksi more expensive
banding dengan perkhidmatan van tapi bagi
aku memuaskan hati laa bagi keselesaan
dan ketepatan waktu lagi2 kalau aku yg suka
tiba-tiba je nak keluar merayau-rayau ..
(sudah belajar sama roomate aku)

apa lagi ekkkk ??
ohyeahh malu laa nak mention tapi
aku kan kan kan kan kadang2 keluar berbuka
dengan Mr KA dan farah serta prince kesayangannya ..
*means kami tak keluar berdua keyhh sebab
ada empat orang yang dalam teksi tuhhh ~
so cam pelik jelaa empat orang nak naik satu van ..
van tuhh at least kena ada enam orang la kot ..

haishh haiishhhh haissshhhhhhh ..
kenapa ?? kenapa ??? kenapa ??????????
bagi aku teksi adalah pengangkutan utama kami
di sini as student sebab tak semua berkemampuan
nak beli motor or kereta or kadang2
ada emergency case kena keluar mendadak ..
Takka nak tunggu van datang tepat waktu then
kena cukupkan penuh satu kenderaan tuhh baru leh bertolak ..

haiiiyyaaaaaa efira nabilah sangat confiusssss okeyh ! =.=


No comments: