Tuesday, May 11, 2010

vs




..:: paling GERAM ??? ::..
1)customer mintak rokok itu dan ini
2)customer nk byar pakai kad kredit
pdahal nk byr sikit jer
3)orang beli barang + isi minyak byk2
then lambat keluarkan kad mesra -
4)bila aku senyum dia buat muka kerek

5)bila aku mesra dia menggatal nak mampus
6) bila orang nak bayar tak reti bgtau betul2
dia pam brapa then buat muka bengang
7) bila ramai sangat orang then aku duty sorang
kat kaunter *macam robot der !

..:: paling SUKA ??? ::..
1) orang nk topup touch n' go *nape ntah
2) orang bg duit ngam2 nk bayar minyak
3) aku layan mesra , dia pun messssraaaa gak
4) orang tak ramai + serabut , tenang je kepala
5) orang yg bersabar dgn kelembapan aku yg

baru first time nk keje pegang and kira2 duit
6) bila dah nak habis time duty
7) bila dah closed , tde duet shot or excess
8) bila mata , kepala , muka aku tak hadap menatang
empat segi yg dipenuhi duit ^^


* after few days ambil pengalaman baru ni , barula
aku faham cashier , pekerja yg melibatkan pelanggan
pon manusia jugak .. ada perasaan , tau penat lelah ..
so , kepada para pelanggan .. janganla berfikiran mcm aku ..
Even mereka dibayar gaji , sometimes humality kita perlu
tinggi dan bertolak ansur ..
Kita manusia biasa .. punya kelemahan dan kekurangan ..
Mcm aku , memang aku akui aku jenis kalau da serabut ,
aku jd lambat pickup and kepala blank ..
Tapi yang penting , pekerjaan yg melibatkan orang awam
terutamanya our customers , memang sgt2 memerlukan
kesabaran , kecekapan , pengendalian yg tinggi dan
sentiasa tersenyum dan berfikiran positif ..
So , sama2 la kita bertoleransi sesama kita keyh ! :)





Tengok lappy pon da terbayang duiiiitttttttttt ..
Durrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ~


No comments: