Tuesday, March 16, 2010

tak puas hati ?


this time , aku tengah panas hati ~
punca ? sebab someone yg tak puas hati ..
tak puas hati dengan insan yg banyak bg dia ilmu ..
yg banyak berkorban masa dan tenaga sumbang ilmu dan
kongsi maklumat bersama ..

hanya kerana masalah komunikasi dan bahasa ..
habis satu malaysia tahu kalian tak puas hati dengan dia ?
konon-konon laa kalian ni seorg yg sangat intelligent ..
sangat bagus bab-bab akademik ..
tapi mana pergi respect kalian kat seseorg ney ?
hanya kerana slide lecturer yg menggunakan BM ?

okey fine ..
i know ur english sgt2 superb hebat ..
cuma satu tajukkk jek slide dlm BM ..
takkan satu Malaysia nak kecoh ???
takkan SPM tak ambil BM kot ?

We all yg english tunggang langgang ney ..
(termasuk laaa owner blog ney)
still leh consider lagi blaja banyak subjek in BI ..
we try to learn it ..
walaupun kadang2 kena guna google translation ..
*kantoi sudahhhhh

sayang seribu kali sayang ..
attitude kalian sangat mendukacitakan ..
bukan nak kata aku cakap hebat ..
sedangkan aku pon kdg2 menzahirkan attitude
yang kurang menyenangkan ..
cuma satu jerrr ..
janganlaaa terlalu menzahirkan apa yg kalian
rasa itu depan-depan diri beliau ..
dari riak mata beliau ..
aku yakin , beliau tau dan faham apa
yang kalian lakukan ..
sengaja atau tidak , aku tak berani komen ..

jikalau aku yg berada di tempatnya ..
sudah pasti ada yg kena halau keluar bilik kuliah ..
sakit mata memandang .. tambah sakit hati mendengar ..
bukan aku nak backup sangat beliau ..
just try be a good student ..
kita ney menagih ilmu ..
ilmu yang kita dapat adalah apa yg kita pelajari
dari seseorang yang sudi mencurahkan ilmunya kepada kita ..

kepada yg muslim , jangan cakap kalian tak pernah
tahu tentang adab-adab menuntut ilmu ..
cubalaa kalian rewind balik waktu kecil2 dulu ..
tentang adab-adab menuntut ilmu bersama guru ..
cuma sekarang , kita bersama lecture ..

so , siapa makan cili .. dia terasa pedasnya ..
bukan nak tunjuk aku hebat or whatever ..
cuma aku terkilan ..
sedih jika beliau tahu apa yg kalian lakukan ..
mungkin merobek hati beliau ..

sekian sahaja luahan pendapat ..
mana yang baik jadikan teladan ..
yg buruk jadikan sempadan ..
*peace no war ..





No comments: