Thursday, October 8, 2009

di mana ?




salahkah kita menjadi diri kita ?

salahkah aku begini ?
kenapa perlu dibesar2kan perkara remeh ini ?
aku bukan tak suka gurauan .. aku bukan tidak dapat menerima kenyataan ..
aku juga tak kisah dijadikan bahan gurauan ..

cuma ..
gurauan itu kadangkala menjadikan semangat dan keyakinan diriku lumpuh sama sekali ..
dan dengan mudah terbang begitu sahaja ..

dan bukan mudah utk mengembalikan semangat itu ..
semangat dan keyakinan yg telah terbang dan menguatkan emosiku berfikir ttg diri ini yg serba serbi kekurangan jika dibandingkan dengan insan2 lain ..

kadangkala gurauan itu aku terima sebagai bahan hiburan dikala aku berjauhan dr insan2 tersayang ..
dan kadangkala gurauan2 sebegini membuatkanku teruss2an memikirkan mereka yg berada jauh di mata ..
menguatkan memori2 ku bersama mereka ..
hingga membuatkanku tertitis air mata ..

benar ..
ketika ini .. aku perlukan insan2 yang biasa memberikan aura kepadaku untuk trus menumbuhkan kembali keyakinan2 itu ..
salah seorangnya , sahabat sejatiku .. NurFadillahhani bt Abdul Hamid ..
aku amat merinduinya tika ini ..
juga seorg lagi insan yg selalu buatku tertawa .. Nurul Husna bt Zainuddin ..

di mana aura itu ?
aku perlukan keyakinanku semula ..
kata2 gurauan itu terus2an berlegar di mindaku ..
dan semangat serta keyakinan juga semakin hilang terbang bersama angin2 yg bertiup ..


''adakah seronok mempermainkan faktor fizikal seseorang itu?fahamilah diriku ....''



mood : sedeyh , down .. down and down ..





No comments: