Monday, September 14, 2009

padahal kita pon malas !

place : makmal ICT UPMkb
time : 12.21pm ( waiting for the next class , amali fizikimia ! )
mood : melayang-layang (my stomach rarely playing many of background song + agak disspointed result BBI yg hampeh )


pagi tadi kottt ..sambil berjalan ke arah dewan sri belian (DSB) dengan penuh kemalasan
(padahal da pkul 8.07 am) ..

roomate : weh , da dekat2 raya ni takde mood nk gi klas

aku : (diam sbb kepenatan memanjat bukit ttp berfikir ttg kebenaran kata2nya)

roomate : setiap kali kelas awal kul 8 , mesti kita lambat

( tapi kaki masing2 melangkah penuh keayuan dan kemalasan )

aku : aah laa doe .. dah dua tiga kali kita msuk lmbat .. maluuuu ~ (sambil wat mimik muka)

roomate : alaa , kita lewat bpe minit je (muka innocent ) .. ko tgiok si "tUUUttttt" and si "tUUuuuuTTtttt" uhh .. slalu gak lambat ..

aku : haAhahHahahahahAhha .. tau takpe .. bengkek jek aku nengok ..muka 'cannot go' .. yg sorang tersengeh2 , sorg lagi wat muka bgun tido ..

(sama2 tergelak)

aku : nampak sgt pemalas .. entah2 tak smpat mandi pon .. warghwarghhhwarghhh ..

(masing2 terus sepi sbb da lmbat gila)

tapi .. tapi ..
sebut 'malas' , aku terdiam ..
nak mengutuk orang lain , padahal diri sendiri pon malas gak ..
kadang2 nak berbuka pon aku rasa malas gilaaa ..
bahana nak dkt raya la niyyy ..
tanyerlaa roomate aku , bahawa betapa pemalasnya aku skang nehh ..

ehh , bukan aku je taww ..
member2 laen pon got da same feeling ..
rasa mcm nak wat peraturan sndiri ..

''tiada klas spnjang mggu ini yaahh .. persiapan Aidilfitrti''

woaa , mcm idop dlm surga laa cmm uhh ..
bak kata roomate aku ..

'' bersyukurlaa anda kerna tidak hidup di dlm syurga ''

mknanya ?
tanyalaaa dia sendiri .. au malas nk explain :P


psstt , cerita di atas ada ditokok tambah sdikit bagi mnmbah perisa tanpa menghilangkan perasa aslinya ..
(hadui perut da lapa doe!)
tiada kena mengena sama ada yg idop , tengah atau sudah meninggal dunia ..
wassalam .. ~~~~


No comments: