Friday, May 1, 2009

segalanya mungkin


first of all ..
congrates to all ex-spm candidates 2008 smk bbst yg berjaya merangkul anugerah cemerlang spm 2008 ..

happy laa jumpa sama2 semalam en ..
dpt jumpa 'ibu2' and 'ayah2' kita yang dah byak menabur jasa dan bakti serta mencurahkan ilmu mereka ..
barulah aku faham erti penghargaan yang sebenar :)


aku dah takde mood sgt nak cerita panjang ..

mungkin faktor emosi mempengaruhi , so adalah beberapa pix yg sempat kami snap utk dijadikan kenangan buat selamanya ..








Ohh , guru2ku yg sgt sporting ! :)





Alhamdulillah , dpt jugak sesuatu yg boleyy ku jadikan kenangan hingga ke akhir hayatku ..



--------------------------------------------------------------------------






okeyyyy , segalanya mungkin .. ( sambil menarik nafas dalam2 )



aku tau , hari niyy or act semalam ..
result upu kelua kan ?
so , masing2 berdebar2 mau melihat semakan and tawaran2 yang bakal diterima ..
hurmm , pada mulanya .. aku taknak semak hari niyy ..
tp , atas desakan kawan2 , mama , akak , and semua oranglah !
aku gagahkan diri juaaaa ..


yahyaaahh .. sapa yg takmo msok u kan ?
lagi2 ipta ..
dan slpas aku tak dpt matriks tempoh hari ,
aku target maybe dpt upu kt mne2 ..
mungkin krana terlalu target dan yakin ,
aku jadi begini ..
yaaahh ! menjadi bukan diriku yg sebenar !


dan selepas beberapa kekecewaan ku tempuhi ,
hari niyyy aku terpaksa menempuhinya lagi !

Oh Tuhan Yang Maha Mengetahui !
terlalu berat dugaanmu padaku .. =/
bukan hanya pada diriku .. tetapi aku ckup merasa kekecewaan pada air muka bonda dan ayahanda ku ! =/

pada mulanya , aku memang tersentap ..
aku tak dpt kt mana2 pon ? agak memeritkan ..
berkali2 mama suruh aku semak semulaa ..
dan keputusannya tetap sama !

betul .. kali niyy aku memang tak bermimpi ..
aku tak ditawarkan kt mana2 ipta pon even UiTM ..
ouhhhh Tuhan !
adakah result spm aku tidak sehebat mereka2 yang lain ?
mungkinkah rezeki aku bukan di ipta ?
atau benarkah aku perlu menempuhi segala kemungkinan yang maha perit ini ?


aku taknak bersedih dihadapan semua .. biarlah aku kecewa di dlm hati ..
kalau mama dah kecewa , takkan aku nak menambahkan lagi kekecewaan dia dengan menunjukkan emosi ku yg melampau ? tentu dia bertambah stress ..
aku taknak penyakitnya dtg semulaa .. =/

mamaa , i really2 love you !

tapi sayang , aku hanya insan biasaaa ..
entah kenapa .. saat mama meluahkan kekecewaannya , aku memang tak dpt menahan emosi ..
tanganku yg lincah mmbasuh pinggan trus tersentap ..
airmataku tumpah lagi ..
dan malam tadi , aku seolah2 hilang kawalan ..
aku dah tak ingat apa2 pon ! bagiku aku memang anak yg tak guna sbb selalu buat mama dan ayah kecewa =/


aku mnjerit2 mengatakan aku memang tak guna .. dan seolah2 semua orang tengah gelakkan aku coz aku tak dpt twaran mana2 ipta !
emosiku memang tak dpt dikawal .. memang tak patut aku ambil hati dgn kata2 seorang ibu yg kecewa anaknya tak dpat mana2 twaran sedangkan rmai lagi saudaraku yg kputusan mreka agak kurg dariku , dpt bermcm2 twaran dr ipta n matrikulasi ..

tapi , aku hanya insan biasaaaaa !
dan paling menyedihkan , aku seolah2 lupa tentang Dia ..
Dia yang menjadikan sesuatu dan memastikan ada hikmah disebalik segalanya ..
Oh Tuhan ! aku memang hambamu yang lemah ..
hinggakan dugaan seperti ini pon , aku boleh lupa tentang kebijaksanaanMu dlm menentukan takdir perjalanna hidupku ..
ampunkan hambaMu ini Ya Allah ! :(


betul laaa kata orang , kata2 ibu berjaya mencairkan even sekeras2 hati anaknya ..
disaat aku meraung dan menangisi nasib , mama dtg memelukku dan memberi kata2 semangat .. aku hanya mampu mendengar sambil teresak2 ..
hatiku cair mndengar kata2nyaaaa ..
emosiku terubat ..

kata2nya ,
'' mama hanya seorg mama yg nak tengok anaknya berjaya .. memang mama kecewa bila anak mama tak dpt peluang sbb mama takut mama tak sempat tgok anak mama berjaya .. tapi mama percaya , intan boleyyy berjaya walau kt manapun intak berada .. ayah pon kata , masuklaa uniten or unisel .. kami sanggup membiayai semua yuran pengajian .. mama taknak tengok anak mama terus kcewa and patah semangt hanya kerana dugaan yg kecik mcm niyyy .. percayalah , Allah tuu Maha Mengetahui .. Dia tau apa yg terbaik utk hambaNya ''


terima kasih mama ..
i'll remember it .. Alhamdulillah , kini aku lebih tenang dan mampu berfikir dgan waras ..
thanks a lot kt rakan2 yg sudi bg semangat ..
InsyaAllah , segalanya mungkin :)

No comments: