Thursday, May 14, 2009

challenging world of academics

confuse Pictures, Images and Photos


tajuk entry ni cilok dari kata2 semangat abg faizul (rakan blogger and rakan se'university' akak aku) ..

Alhamdulillah , thanks kpd semua yg pulihkan and mngembalikan semangat2 aku yg pernah pudar satu masa dulu ..
thankss a lot sygs2 kuhh :)

okayyyy ..
back to basics ..
baru first week aku freshkan balek otakku yg dah naek beku niyyy .. memang blurr laaa mula2 tuhhh ..
maklumlaaa , lama tak bukak buku en ..
memg agak seronok bila 'start blaja semula' niyyy .. but sometimes , tension and fedup gak bila kena igt balek basic2 time f5 dulu expc bio and pure math ..
poning palo eden weyyyy ..

but .. but ..
bukan tuuu 'challenging' aku kali niyyyy ..
aderlaaa satu kemusykilan yg melanda diriku niyy ..
still confusing and pening mmikirkannya ..
it's about jurusan yg aku pilih ..
memang tak dinafikan , aku memg minat jurusan sains niyy ..
memg most of my ambitions , ade bkaitan ngan sains expclly bio and chemist ..
tapi aku tak yakinn langsung aku leh bawak subjek2 tuhhh next year exam nnt .. kalau laaa aku stay until next year ..

semua org kata kalau berusaha , conform boleyyyy .. tapi tuu org yg kata .. kadang2 mereka tak alami apa yg aku alami skarang =/

aku memang nak tukar jurusan .. but most of my teachers tak galakkan bcoz they all nak melahirkan garduate aliran sains ..
but i'm really sure i can't score them as well as spm last year ..
mcm mana niyyy ?
mcm mana aku nak yakinkan cikgu yang aku tak berminat and tak yakin utk mnmpuhi jrusan sains niyyy ?
dengan penglaman2 senior2 lepass lagi laa membuatkan aku berat hati nak go on dgn jurusan niyyyy ..

aku dah penat berfikir .. esok , esok dan esok aku tetap berbelah bahagi utk mneruskan perjuangan dlm jurusan niyyyy .. hurmmmm ...


confuse Pictures, Images and Photos




No comments: