Monday, March 30, 2009

1st dayyyy :)

yesss . yessss .
akhirnya dpt jugak aku bekerja ..
hahaa ..

heishh ,
org lain da siaap tuka tmpt
keje spulo kali daaa .
aku baru nak start keje ..
xpe. xpe .
memandangkan tadika Era Ilmiah tuu
belakang rumah jerr ..
so dgan rasminya ,
mama bg kpercayaan spenohnyer
kt aku .. heeee ..

1st dayyy wehh ..
da mcm2 experience aku dpt ..
almaklumlaaa ..
kanak2 tadika kan ..
bermcm2 ragaam dan kerenah ..
pening doe !

tapi kan . kan .
aku seronok !
seronok tengok keletah mereka ..
hummm ..
boleyy melupakan masalah aku buat seketika ..
yesss ! aku hanya memikirkan tentang mereka
dan seronok melihat telatah mereka ..
sampaikan aku kadang2 terlupa yg aku merupakan
cikgu efiraaa :)

ajar budak tadika senang ?
no wayyy ..

mereka laaa yg perlu kita bimbing betul2 ..
belajar ABC bukan mudah !
kenapa ?
mereka sukar nak mengingati huruf2 yg ada ..
tp yg best , lagu ABC hafal pulaaak ..
expecially budak2 4 tahun ..
kelas yg aku ajar laaa tuu ..
kdg2 kena bersabar dgn kerenah mereka yg asyik
nak main puzzle and naik kuda2 ..
alahaaaaiiiii ..

and terpaksa jugaa jd babysitter ..
agak kurg sesuai perumpamaan itu ..
tp seriouslyy ,
1st time keje ..
aku dah kena jadi mcm org keje taska ..
budak2 .. faham2 laaa peel2 diorang ..
bak kata mama , risiko mengajar kanak2 :)

but overall ..
aku tak sabarr nak jumpa mereka lagi :)
poyo kan mcm laa aku tak pegi hari2 ..
eyh2 , aku keje kt situu ade syif2 laa ..
huuuu .. ala2 keje ikot giliran :)
cikgu efiraa and cikgu nurul bertukar2 giliran ..

and i'll alwayss hope cikgu nurul sentiasa akan
ambil cuti ..
boleh jumpa budak2 comeeyyy tuu lagi ! :)

No comments: